The Wall Street Journal
WSJ Logo.png
Podstawowe fakty
Lokalizacja: Nowy Jork, N.Y.
Typ: News Media
Główny urzędnik: Gerard Baker, Editor in Chief
Założyciel(e): Charles Dow, Edward Jones i Charles Bergstresser
Rok założenia: 1889
Website: Oficjalna strona internetowa

The Wall Street Journal (WSJ) to gazeta i agencja informacyjna z siedzibą w Nowym Jorku, N.Y. Został założony w przez Charles Dow, Edward Jones i Charles Bergstresser w 1889 roku. WSJ jest oddziałem Dow Jones, który jest obecnie własnością News Corp. należącej do Ruperta Murdocha. Papier jest głównym celem jest biznes i gospodarka, ale obejmuje również inne obszary news.

WSJ ma kilka platform medialnych, w tym codziennie papier drukowany (z wyjątkiem niedzieli), dostęp do Internetu, tablet i smartphone edycje aplikacji. Według Pew Research Center, papier ma od poniedziałku do piątku w obiegu 2,2 mln. Papier ma również międzynarodowe edycje w Azji, Europie, Indiach, Ameryce Łacińskiej i Brazil.

Kontekst

The Wall Street Journal (WSJ) został założony w 1889 roku, drukując swoje pierwsze wydanie w dniu 8 lipca 1889 roku. Został założony przez Charles Dow, Edward Jones i Charles Bergstresser w Nowym Jorku jako sposób na dostarczanie wiadomości do Wall Street Stock Exchange. Dziennikarze Dow i Jones dołączyli do finansisty Bergstressera w 1889 roku. Trzej mężczyźni zauważyli, że istniała luka w raportowaniu wiadomości finansowych i rozpoczęli działalność informacyjną w piwnicy sklepu ze słodyczami na dolnym Manhattanie. Poniżej znajduje się krótka oś czasu historii WSJ.

Oś czasu WSJ

  • 1882: WSJ zaczyna się jako krótkie wiadomości missives ręcznie dostarczane do parkietu giełdy przez cały dzień.
  • 1889: Pierwsze oficjalne opublikowane wydanie WSJ zostało wydrukowane jako papier popołudniowy, sprzedając za dwa centy.
  • 1902: Clarence Barron kupił WSJ.
  • 1926: Dow Jones zbudował zmotoryzowany ticker, który umożliwił WSJ łatwiejsze i szybsze przekazywanie wiadomości.
  • 1934: Bernard Kilgore stworzył kolumnę zatytułowaną What’s News, która była jedną z pierwszych kolumn podsumowujących skróty wiadomości.
  • 1962: Cyrkulacja wzrosła, gdy Dow Jones zaczął używać technologii mikrofalowej do reprodukcji stron gazety przez faks na duże odległości.
  • 1966: WSJ, pod Kilgore jako redaktor zarządzający, zwiększył swój nakład z 33.000 w 1941 roku do 1,1 miliona w 1966 roku.
  • 1967: Dow Jones i WSJ rozszerzyły działalność międzynarodową.
  • 1995: WSJ.com uruchomiony.
  • 2007: News Corp Ruperta Murdocha kupił Dow Jonesa i wszystkie firmy należące do Dow Jonesa, w tym WSJ.
  • 2008: WSJ uruchomił WSJ Magazine, magazyn lifestylowy, który miał na celu wprowadzenie nowego wymiaru do treści biznesowych i ekonomicznych papieru.
  • 2011: Uruchomienie WSJ Live, inicjatywy polegającej na relacjonowaniu wiadomości wideo.

Charles Dow, współzałożyciel The Wall Street Journal.

Zakup Dow Jones przez Murdocha przyniósł znaczące zmiany w treści WSJ. The journal’s coverage of international affairs increased by seven percent and business coverage dropped by 16 percent; politics went from nearly five percent to making up for about 18 percent of the newspaper’s content. Kolejną zmianą pod kierownictwem Murdocha było odejście od charakterystycznej strony tytułowej WSJ, która od początku swojego istnienia była kolumną druku, na rzecz wprowadzenia dużych zdjęć. Częściowo, zmiany te zostały przypisane chęci Murdocha do konkurowania z The New York Times. W 2010 roku WSJ wprowadził Greater New York, który koncentrował się na regionalnych news.

Murdoch zakup WSJ ma garnered niektóre krytyki; Joe Nocera z The New York Times napisał w 2011 roku: „Dziennik został przekształcony w pojazd propagandowy dla konserwatywnych poglądów jego właściciela.”

W 2011 roku, News Corp był zaangażowany w dochodzenie w sprawie hakowania telefonu przez Departament Sprawiedliwości USA. WSJ był pierwszym, który zgłosił się na historię, która dotyczyła jego firmy macierzystej. Dochodzenie dotyczyło włamania do poczty głosowej ofiar 11 września przez pracowników News Corp. WSJ nie był zaangażowany w ten incydent, ale David Folkenflik z NPR argumentował w swojej książce Murdoch’s World, że redaktorzy próbowali utrudnić WSJ relację z tego incydentu. WSJ wydał oświadczenie prasowe, w którym stwierdził, że nie tylko pokrył historię, ale zrobił to „szeroko i agresywnie”.

Statystyki

Pierwsze wydanie The Wall Street Journal, 8 lipca 1889 r.

Poniżej krótki przegląd nakładu i informacji demograficznych dla WSJ.

Stats on the WSJ

  • Circulation
    • Print: #2 z 1,35 mln, poza półką i 1.14 million, subscription (as of May, 2015)
    • Digital: 648,000 digital subscriptions (as of May, 2015); #1 with 115,890 paid tablet editions (as of September 30, 2014); #1 with 61,562 paid mobile edition (as of September 30, 2014)
  • Demographics
    • Age: 18-29 lat: 24%; 30-49 lat: 40%; 50-64 lat: 19%; 65+ lat: 15% (stan na wrzesień, 2012)
    • Płeć: Mężczyzna: 71%; Kobieta: 29% (stan na wrzesień, 2012)
    • Wykształcenie: College grad. and post-grad.: 56%; some college: 27%; H.S. or less: 16% (stan na wrzesień, 2012)
    • Dochód: $75k+: 38%; $30k-$74,999: 31%; mniej niż $30k: 20% (stan na wrzesień, 2012)

Śledztwa John Doe

Zobacz także: Śledztwa John Doe związane ze Scottem Walkerem

Tło

Dwa śledztwa John Doe zostały wszczęte przez prokuratora okręgowego hrabstwa Milwaukee Johna Chisholma (D) w sprawie działań personelu i współpracowników gubernatora Scotta Walkera (R). Dochodzenia te i wydarzenia wokół nich zostały opisane jako „najbardziej burzliwe wydarzenia polityczne w Wisconsin w pokoleniach – być może w historii.”

Pierwsze śledztwo, John Doe I, zostało wszczęte po tym, jak asystentka Walkera Darlene Wink zauważyła, że brakuje funduszy zebranych przez Operation Freedom, imprezę charytatywną dla weteranów, której Walker był corocznym gospodarzem. Biuro Walkera przekazało sprawę prokuraturze powiatu Milwaukee w celu zbadania brakujących funduszy.

Ponad rok minął, zanim prokuratura rozpoczęła dochodzenie w tej sprawie. W tym czasie Walker ogłosił już swoją kandydaturę na gubernatora Wisconsin. 5 maja 2010 roku asystent prokuratora okręgowego Bruce Landgraf poprosił o upoważnienie do wszczęcia dochodzenia w sprawie zaginionych funduszy. Prosił o Johna Doe z założeniem ustalenia, skąd pochodziły fundusze (tj. od sponsorów i darczyńców imprezy Operation Freedom). Jego prośba została rozpatrzona pozytywnie przez sędziego Neala Nettesheima, który został mianowany sędzią John Doe I.

Podczas kampanii gubernatorskiej w 2010 roku śledztwo w sprawie John Doe zostało wielokrotnie rozszerzone o darczyńcę Walkera i członków personelu wykonawczego hrabstwa Walkera. Domy, biura i samochody tych osób zostały najechane i przeszukane, a własność, taka jak komputery i telefony komórkowe, została skonfiskowana. Śledztwo trwało trzy lata i doprowadziło do skazania sześciu osób, z których cztery nie były powiązane z zaginionymi funduszami, na których opierało się śledztwo. Ogłoszenie zarzutów wobec tych sześciu osób nastąpiło w styczniu 2012 r., w samym środku starań o odwołanie gubernatora Walkera z powodu jego poparcia dla ustawy 10.

W dniu 5 czerwca 2012 r. odbyły się wybory parlamentarne mające na celu usunięcie gubernatora Walkera (R) z urzędu. Walker wygrał reelekcję szerszym marginesem niż miał, gdy pierwotnie zabezpieczał urząd w 2010 roku. W sierpniu 2012 r. pierwsze śledztwo w sprawie Johna Doe zostało przekształcone w drugie śledztwo, John Doe II. To dochodzenie opierało się na teorii, że kampania gubernatora Walkera nielegalnie koordynowała działania z konserwatywnymi grupami pomocy społecznej, które zaangażowały się w rzecznictwo w czasie wyborów odwoławczych.

Drugie dochodzenie w sprawie Johna Doe obejmowało wiele hrabstw, ale zostało skonsolidowane w jedno dochodzenie, nadzorowane przez wyznaczonego sędziego i jednego specjalnego prokuratora, Francisa Schmitza. We wczesnych godzinach porannych 3 października 2013 r. śledczy wydali nakazy przeszukania kilku domów i wezwali do złożenia dokumentów 29 organizacji konserwatywnych. Kilka tygodni później, 25 października 2013 r., trzy osoby, do których skierowano wezwania, złożyły wniosek o unieważnienie wezwań. Sędzia nadzorujący śledztwo, Gregory Peterson, przychylił się do tego wniosku w styczniu 2014 r., stwierdzając, że teoria prokuratora o działalności przestępczej nie była w rzeczywistości przestępcza w świetle prawa Wisconsin. Chociaż Schmitz złożył apelację do sądu wyższej instancji, śledztwo zostało skutecznie zastopowane.

Złożono serię pozwów sądowych, jeden przeciwko prokuratorom John Doe za naruszenie wolności słowa i kilka innych przeciwko agencji nadzorującej prawo finansowe kampanii wyborczych, Wisconsin Government Accountability Board (GAB), za próbę wyegzekwowania niekonstytucyjnych przepisów dotyczących grup popierających sprawy, przepisów, na których opierała się teoria prokuratora.

Legalność śledztwa ostatecznie trafiła przed Sąd Najwyższy Wisconsin. 16 lipca 2015 roku Sąd Najwyższy w decyzji 4-2 orzekł o oficjalnym wstrzymaniu śledztwa John Doe II. Sąd połączył trzy sprawy w jedną, tym samym orzekając jednocześnie we wszystkich trzech. W swoim orzeczeniu Sąd Najwyższy skrytykował sposób prowadzenia sprawy przez Schmitza i uznał, że działania Chisholma i Schmitza były naruszeniem praw celów do wypowiedzi politycznej wynikających z Pierwszej Poprawki.

Sąd Najwyższy, interpretując prawo Wisconsin dotyczące finansowania kampanii wyborczych, orzekł, „że definicja 'celów politycznych’ jest niekonstytucyjnie zbyt szeroka i niejasna na mocy Pierwszej Poprawki do Konstytucji Stanów Zjednoczonych i Artykułu 1, Sekcji 3 Konstytucji Wisconsin, ponieważ jej język 'jest tak szeroki, że jej sankcje mogą być stosowane do konstytucyjnie chronionych zachowań, których stan nie może regulować.Sąd zauważył, że ponieważ popieranie sprawy jest „poza zasięgiem Ch. 11”, teoria Schmitza o nielegalnej koordynacji między kampanią Walkera a grupami pomocy społecznej była nieważna. Sąd stwierdził ponadto, że „teoria prawna prokuratora specjalnego nie ma oparcia ani w rozumowaniu, ani w prawie”, ogłaszając tym samym oficjalne zakończenie śledztwa w sprawie John Doe II.

W odniesieniu do dwóch pozostałych spraw poruszonych w orzeczeniu, sąd odmówił Schmitzowi wydania nakazu nadzorczego i potwierdził pierwotny wniosek Petersona o unieważnienie wezwań. Orzekł również, że sędziowie John Doe II, Peterson i Barbara Kluka przed nim, nie „naruszyli oczywistego obowiązku prawnego”, pozwalając na wyznaczenie jednego sędziego i jednego specjalnego prokuratora do przewodniczenia wielopowiatowemu śledztwu John Doe, chociaż sąd przyznał, że „okoliczności towarzyszące tworzeniu śledztwa John Doe budzą poważne obawy.”

W swoim orzeczeniu sąd nakazał, aby „wszystko, co zostało zebrane jako potencjalny dowód – w tym tysiące stron e-maili i innych dokumentów – zostało zwrócone, a wszystkie kopie zniszczone.” Prokurator Generalny Wisconsin Brad Schimel (R) powiedział, że decyzja sądu „zamyka dzielący rozdział w historii Wisconsin.”

Zaangażowanie WSJ

W dniu 18 listopada 2013 roku Wall Street Journal opublikował artykuł redakcyjny na temat dochodzeń John Doe, zatytułowany „Wisconsin Political Speech Raid”. Eric O’Keefe, jeden z celów drugiego śledztwa John Doe, zgłosił się, aby opowiedzieć o tym, co uważał za celowanie w konserwatywne organizacje przez śledczych. Organizacja O’Keefe’a, Wisconsin Club for Growth (WCFG), również była jednym z celów śledztwa. Historia ta była pierwszym publicznym wystąpieniem któregokolwiek z celów śledztwa. The Wall Street Journal nadal obejmować dochodzenia i opublikował kilka dalszych kawałków.

Ostatnie wiadomości

Link poniżej jest do najnowszych historii w Google wyszukiwania wiadomości dla terminów Wall Street Journal. Wyniki te są generowane automatycznie przez Google. Ballotpedia nie kuratoruje ani nie popiera tych artykułów.

Zobacz także

  • News Corp
  • Dow Jones
  • The Wall Street Journal
  • Dow Jones
  • News Corp

Przypisy

.

v – e

Influencerzy

Main Naklejka projektu Influencer.png
By state
Alabama – Alaska – Arizona – Arkansas – Kalifornia – Kolorado – Connecticut – Delaware – Floryda -. Georgia – Hawaii – Idaho – Illinois – Indiana – Iowa – Kansas – Kentucky – Louisiana – Maine – Maryland – Massachusetts – Michigan – Minnesota – Mississippi – Missouri – Montana – Nebraska – Nevada – New Hampshire – New Jersey – Nowy Meksyk – Nowy Jork – Karolina Północna – Dakota Północna – Ohio – Oklahoma – Oregon – Pensylwania – Rhode Island – Karolina Południowa – Dakota Południowa – Tennessee – Teksas – Utah – Vermont – Wirginia – Waszyngton – Wirginia Zachodnia – Wisconsin – Wyoming
Kontakt z zespołem Ballotpedii

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.