:

The Wall Street Journal
WSJ Logo.png
Fapte de bază
Localizare: New York, N.Y.
Tip: Media de știri
Funcționar principal: Gerard Baker, redactor-șef
Fondator(i): Charles Dow, Edward Jones și Charles Bergstresser
Anul înființării:
Anul înființării:
1889
Site web: Site web oficial

The Wall Street Journal (WSJ) este un ziar și o agenție de știri cu sediul în New York, N.Y. A fost fondat în de Charles Dow, Edward Jones și Charles Bergstresser în 1889. WSJ este o divizie a Dow Jones, care în prezent este deținută de News Corp. a lui Rupert Murdoch. Ziarul se concentrează în principal pe afaceri și economie, dar acoperă și alte domenii de știri.

The WSJ are mai multe platforme media, inclusiv un ziar tipărit zilnic (cu excepția zilei de duminică), acces la web, ediții pe tabletă și aplicații pentru smartphone. Potrivit Pew Research Center, ziarul are un tiraj de luni până vineri de 2,2 milioane de exemplare. Ziarul are, de asemenea, ediții internaționale în Asia, Europa, India, America Latină și Brazilia.

Context

The Wall Street Journal (WSJ) a fost înființat în 1889, tipărind prima sa ediție la 8 iulie 1889. A fost fondat de Charles Dow, Edward Jones și Charles Bergstresser în New York ca o modalitate de a transmite știri la Bursa de Valori de pe Wall Street. Jurnaliștii Dow și Jones s-au alăturat finanțistului Bergstresser în 1889. Cei trei bărbați au văzut că exista o lacună în ceea ce privește raportarea știrilor financiare și și-au început afacerea de știri în subsolul unui magazin de dulciuri din Manhattan. Mai jos este o scurtă cronologie a istoriei WSJ.

Cronologie a WSJ

  • 1882: WSJ începe sub forma unor scurte misive de știri livrate manual la bursă pe parcursul zilei.
  • 1889: Prima ediție oficială publicată a WSJ a fost tipărită ca ziar de după-amiază, vânzându-se cu doi cenți.
  • 1902: Clarence Barron a cumpărat WSJ.
  • 1926: Dow Jones a construit un ticker motorizat, care a permis WSJ să obțină știrile mai ușor și mai rapid.
  • 1934: Bernard Kilgore a creat o rubrică intitulată What’s News, care a fost printre primele rubrici care rezumau rezumatele de știri.
  • 1962: Tirajul a crescut atunci când Dow Jones a început să folosească tehnologia cu microunde pentru a reproduce paginile de ziar prin facsimil pe distanțe mari.
  • 1966: WSJ, sub conducerea lui Kilgore ca redactor-șef, și-a mărit tirajul de la 33.000 de exemplare în 1941 la 1,1 milioane în 1966.
  • 1967: Dow Jones și WSJ s-au extins la nivel internațional.
  • 1995: A fost lansat WSJ.com.
  • 2007: News Corp a lui Rupert Murdoch a cumpărat Dow Jones și toate companiile Dow Jones, inclusiv WSJ.
  • 2008: WSJ a lansat WSJ Magazine, o revistă de lifestyle care a încercat să introducă o nouă dimensiune în conținutul economic și de afaceri al ziarului.
  • 2011: A fost lansat WSJ Live, o inițiativă de raportare video a știrilor.

Charles Dow, co-fondator al The Wall Street Journal.

Achiziționarea de către Murdoch a Dow Jones a adus o schimbare semnificativă în ceea ce privește conținutul WSJ. Acoperirea de către ziar a afacerilor internaționale a crescut cu șapte procente, iar acoperirea afacerilor a scăzut cu 16 procente; politica a trecut de la aproape cinci procente la aproximativ 18 procente din conținutul ziarului. O altă schimbare sub conducerea lui Murdoch a fost renunțarea la prima pagină caracteristică a WSJ, care, încă de la înființare, era formată din coloane de caractere tipărite, în favoarea introducerii de fotografii de mari dimensiuni. În parte, aceste schimbări au fost atribuite dorinței lui Murdoch de a rivaliza cu The New York Times. În 2010, WSJ a introdus Greater New York, care se concentra pe știri regionale.

Achiziționarea WSJ de către Murdoch a stârnit unele critici; Joe Nocera de la The New York Times a scris în 2011: „The Journal a fost transformat într-un vehicul de propagandă pentru opiniile conservatoare ale proprietarului său.”

În 2011, News Corp a fost implicată într-o anchetă privind pirateria telefonică făcută de Departamentul de Justiție al SUA. WSJ a fost primul care a relatat povestea, în care a fost implicată compania sa mamă. Ancheta a implicat piratarea mesageriei vocale aparținând victimelor de la 11 septembrie de către angajații News Corp. WSJ nu a fost implicat în incident, dar David Folkenflik de la NPR a susținut, în cartea sa Murdoch’s World, că editorii au încercat să împiedice acoperirea incidentului de către WSJ. WSJ a emis o declarație de presă în care afirmă că nu numai că a acoperit povestea, dar a făcut-o „extensiv și agresiv”.

Statistică

Primul număr al The Wall Street Journal, 8 iulie 1889.

Mai jos este o scurtă prezentare a tirajului și a informațiilor demografice pentru WSJ.

Statistici despre WSJ

  • Tiraj
    • Print: #Nr. 2 cu 1,35 milioane, de pe raft și 1.14 milioane, abonament (din mai 2015)
    • Digital: 648.000 de abonamente digitale (din mai 2015); nr. 1 cu 115.890 de ediții plătite pe tabletă (din 30 septembrie 2014); nr. 1 cu 61.562 de ediții mobile plătite (din 30 septembrie 2014)
  • Demografie
    • Vârsta: 18-29 de ani: 24%; 30-49 de ani: 40%; 50-64 de ani: 19%; 65+: 15% (din septembrie 2012)
    • Gen: Bărbați: 71%; Femei: 29% (din septembrie 2012)
    • Educație: Absolventă de facultate și postuniversitară: 56%; o parte din facultate: 27%; H.S. sau mai puțin: 16% (din septembrie 2012)
    • Venituri: 75.000 $+: 38%; 30.000 $-74.999 $: 31%; mai puțin de 30.000 $: 20% (din septembrie 2012)

Investigații John Doe

Vezi și:

John Doe investigations

: Investigații John Doe legate de Scott Walker

Context

Două investigații John Doe au fost lansate de procurorul districtual al comitatului Milwaukee, John Chisholm (D), cu privire la activitățile personalului și ale asociaților guvernatorului Scott Walker (R). Aceste anchete și evenimentele din jurul lor au fost descrise ca fiind „cele mai tumultoase evenimente politice din Wisconsin din ultimele generații – poate din istorie”.

Prima investigație, John Doe I, a fost lansată după ce consilierul lui Walker, Darlene Wink, a observat că lipseau fonduri din banii strânși de Operation Freedom, un eveniment caritabil pentru veterani pe care Walker îl găzduia anual. Biroul lui Walker a predat cazul biroului procurorului districtului Milwaukee pentru a investiga fondurile lipsă.

A trecut mai bine de un an până când biroul procurorului a început să investigheze cazul. În acest timp, Walker își anunțase candidatura la funcția de guvernator al statului Wisconsin. La 5 mai 2010, procurorul adjunct Bruce Landgraf a cerut autoritatea de a lansa o investigație John Doe privind fondurile lipsă. El a cerut ca John Doe să se bazeze pe premisa de a determina de unde proveneau fondurile (și anume, sponsorii și donatorii evenimentului „Operation Freedom”). Cererea sa a fost aprobată de judecătorul Neal Nettesheim, care fusese numit judecător John Doe I.

În timpul campaniei guvernamentale din 2010, investigația John Doe a fost extinsă de mai multe ori pentru a include un donator al lui Walker și membri ai personalului executivului județean al lui Walker. Locuințele, birourile și mașinile acestor persoane au fost percheziționate și percheziționate, iar bunuri, cum ar fi computere și telefoane mobile, au fost confiscate. Investigația a durat trei ani și a dus la condamnarea a șase persoane, dintre care patru nu aveau legătură cu fondurile lipsă pe care se baza investigația. Anunțul privind acuzațiile împotriva celor șase a fost făcut în ianuarie 2012, în mijlocul unui efort de revocare a guvernatorului Walker din cauza sprijinului său pentru Legea 10.

La 5 iunie 2012, au avut loc alegerile de revocare care au încercat să îl înlăture pe guvernatorul Walker (R) din funcție. Walker a câștigat realegerea cu o marjă mai mare decât cea pe care a avut-o atunci când și-a asigurat inițial funcția în 2010. În august 2012, prima investigație John Doe a fost transformată într-o a doua investigație, John Doe II. Această investigație s-a bazat pe o teorie conform căreia campania guvernatorului Walker s-ar fi coordonat în mod ilegal cu grupuri conservatoare de asistență socială care se angajaseră în promovarea unor probleme în timpul alegerilor pentru revocare.

A doua investigație John Doe s-a întins pe mai multe comitate, dar a fost consolidată într-o singură investigație, supravegheată de un judecător numit și de un procuror special, Francis Schmitz. În primele ore ale dimineții de 3 octombrie 2013, anchetatorii au pus în aplicare mandate de percheziție la mai multe locuințe și au citat înregistrări de la 29 de organizații conservatoare. Câteva săptămâni mai târziu, la 25 octombrie 2013, trei ținte ale citațiilor au depus o cerere de anulare a citațiilor. Judecătorul care a supravegheat ancheta, judecătorul Gregory Peterson, a admis această moțiune în ianuarie 2014, declarând că teoria procurorului privind activitatea infracțională nu era, de fapt, infracțională în temeiul legilor din Wisconsin. Deși Schmitz a făcut apel la o instanță superioară, investigația a fost efectiv blocată.

Au fost intentate o serie de procese, unul împotriva procurorilor John Doe pentru încălcarea libertății de exprimare și alte câteva împotriva agenției care supraveghează legislația privind finanțarea campaniilor electorale, Wisconsin Government Accountability Board (GAB), pentru că a încercat să aplice reglementări neconstituționale privind grupurile de susținere a problemelor, reglementări pe care se baza teoria procurorului.

Legitimitatea investigației a ajuns în cele din urmă în fața Curții Supreme din Wisconsin. La 16 iulie 2015, Curtea Supremă a decis, printr-o decizie cu 4-2, să oprească în mod oficial investigația John Doe II. Instanța a combinat trei cazuri într-unul singur, pronunțându-se astfel simultan asupra tuturor celor trei. În hotărârea sa, Curtea Supremă a criticat modul în care Schmitz a gestionat cazul și a declarat că acțiunile lui Chisholm și ale lui Schmitz au reprezentat încălcări ale drepturilor de exprimare politică ale țintelor, conform Primului Amendament.

Curtea Supremă, în interpretarea legii de finanțare a campaniilor electorale din Wisconsin, a hotărât „că definiția „scopurilor politice” este neconstituțional de largă și vagă în conformitate cu Primul Amendament la Constituția Statelor Unite și cu articolul 1, secțiunea 3 din Constituția Wisconsin, deoarece limbajul său „este atât de cuprinzător încât sancțiunile sale pot fi aplicate unui comportament protejat de Constituție pe care statul nu are voie să-l reglementeze.'”

Tribunalul a notat că, din moment ce susținerea unei probleme este „dincolo de domeniul de aplicare al Cap. 11”, teoria lui Schmitz privind coordonarea ilegală între campania lui Walker și grupurile de asistență socială nu era valabilă. De asemenea, instanța a declarat că „teoria juridică a procurorului special nu este susținută nici de rațiune, nici de lege”, declarând astfel sfârșitul oficial al investigației John Doe II.

În ceea ce privește celelalte două cazuri abordate în hotărâre, instanța a respins mandatul de supraveghere al lui Schmitz și a confirmat moțiunea inițială a lui Peterson de anulare a citațiilor. De asemenea, a decis că judecătorii John Doe II, Peterson și Barbara Kluka înaintea sa, nu au „încălcat o îndatorire legală clară” permițând numirea unui judecător și a unui procuror special pentru a prezida un John Doe din mai multe comitate, deși instanța a recunoscut că „circumstanțele care au înconjurat formarea investigației John Doe ridică serioase îngrijorări.”

În hotărârea sa, instanța a ordonat ca „tot ceea ce a fost adunat ca probă potențială – inclusiv mii de pagini de e-mailuri și alte documente – să fie returnat și toate copiile să fie distruse”. Procurorul general al statului Wisconsin, Brad Schimel (R), a declarat că decizia instanței „închide un capitol divizoriu din istoria statului Wisconsin.”

implicareaWSJ

La 18 noiembrie 2013, Wall Street Journal a publicat un editorial privind investigațiile John Doe, cu titlul „Wisconsin Political Speech Raid”. Eric O’Keefe, una dintre țintele celei de-a doua investigații John Doe, a ieșit în față pentru a povesti despre ceea ce el consideră că a fost ținta organizațiilor conservatoare din partea anchetatorilor. Organizația lui O’Keefe, Wisconsin Club for Growth (WCFG), a fost, de asemenea, una dintre țintele investigației. Această poveste a marcat prima dată când oricare dintre ținte a vorbit public despre investigații. Wall Street Journal a continuat să se ocupe de investigații și a publicat mai multe articole de urmărire.

Știri recente

Legătura de mai jos este către cele mai recente știri dintr-o căutare pe Google News pentru termenii Wall Street Journal. Aceste rezultate sunt generate automat de Google. Ballotpedia nu curatoriază și nu susține aceste articole.

Vezi și

  • News Corp
  • Dow Jones
  • The Wall Street Journal
  • Dow Jones
  • News Corp

Notele de subsol

.

v – e

Influencers

Main Influencer Project Badge.png
Pe state
Alabama – Alaska – Arizona – Arkansas – California – Colorado – Connecticut – Delaware – Delaware – Florida Georgia – Hawaii – Hawaii – Idaho – Illinois – Indiana – Iowa – Kansas – Kentucky – Louisiana – Maine – Maryland – Massachusetts – Michigan – Minnesota – Mississippi – Missouri – Montana – Nebraska – Nevada – New Hampshire – New Hampshire – New Jersey – New Mexico – New York – North Carolina – North Dakota – Ohio – Oklahoma – Oregon – Pennsylvania – Rhode Island – South Carolina – South Dakota – Tennessee – Texas – Utah – Vermont – Virginia – Washington – West Virginia – Wisconsin – Wyoming
Contactați echipa Ballotpedia

.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.